grants

24 65 90 64

Xiaoli Guo Larsén
46 77 54 78
I forbindelse med, at Ingeniør H.O. Johannessens Fond har besluttet at opløse sig, uddeler fonden den tilbagestående fondskapital til tre lovende og talentfulde seniorforskere på Institut for Vindenergi.

De tre modtagere af legater fra Ingeniør H.O. Johannessens Fond er:

• Seniorforsker og sektionsleder Katherine Dykes vedrørende ”Wind Farm and Renewable Park Design and Operation to Maximize Energy System Value”
    Projektet tildeles 330.000 kr.
  • Seniorforsker og sektionsleder Lena Kitzing vedrørende ”Winner’s curse or middleman’s indifference: How do price developments affect post-auction offshore wind energy project profitability?” Projektet tildeles 338.000 kr.
  • Seniorforsker Xiaoli Hansen vedrørende ” The interaction between storms and the offshore wind farms”
    Projektet tildeles 335.000 kr.

Legaterne glæder institutdirektør Peter Hauge Madsen, der ser det som en anerkendelse og en mulighed for yderligere fokus på vindenergi i et globalt perspektiv.

”Alle tre forskere adresserer centrale problemstillinger inden for vindenergi, som samlet bidrager til at understøtte den grønne omstilling og dansk vindindustris internationale konkurrenceevne. De tre forskere er også aktivt medvirkende til at skabe et dynamisk, internationalt førende forskningsmiljø til gavn for klima og erhvervsliv,” siger Peter Hauge Madsen.