Fra Venstre Cathy Suo, Ignacio Martí og Kenneth Thomsen

DTU Vindenergi omstrukturerer - ansætter tre nye divisionschefer

torsdag 13 feb 20

Cathy Suo, Kenneth Thomsen og Ignacio Martí er nye divisionschefer hos DTU Vindenergi. Deres stillinger er oprettet som led i en strukturændring, der vil gælde fra april 2020.

DTU Vindenergi omstrukturerer i begyndelsen 2020. Omorganiseringen afspejler behovet for, at instituttet reagerer på udfordringer og muligheder i et grønt energisystem med stærk tilknytning til sektoren, samt en forenkling af de interne procedurer, siger institutleder Peter Hauge Madsen.

Den nye organisation har følgende tre afdelinger: Materials, Components and Structures, Wind Turbine Design og Wind Energy Systems.

Ignacio Martí er udnævnt til divisionschef for Materials, Components and Structures. Han har været ansat hos DTU Vindenergi siden 2017 og er i øjeblikket sektionschef for Wind Turbine Structures and Components (SAC) samt programleder for Offshore.

Divisionschef for Wind Turbine Design bliver Kenneth Thomsen. Han er idag sektionsleder for Composite Mechanics and Structures (COS) samt programleder for programmet Materialer og strukturer.

Cathy Suo er ny hos DTU Vindenergi. Hun bliver divisionschef for Wind Energy Systems. Hun kommer til DTU Vindenergi fra en stilling hos Ørsted.